Translate

Translate

Translate

יום רביעי, 25 בדצמבר 2013

מהי מדיטציה ואיך היא תורמת לנו



ישנם שחושבים שרק אנשים "רוחניקים " צריכים או עושים מדיטציה.

אבל אם היינו מבינים מהי מדיטציה ואיך היא תורמת לנו בחיים ומה היא עושה לנו ובמיוחד לנשמתנו, היינו עושים מדיטציה לפחות כל יום.

למילה מדיטציה יש קשר למילה מנטרה שהיא מטרה. ישנן אלפי סוגים שונים של מדיטציות בתרבויות השונות וגם ביהדות. בגדול ישנן מדיטציות מודרכות שאיתן כדאי לנו להתחיל. יש מדיטציות מנטרה ויש שבהן אנו לא חושבים כלל שאלה מדיטציות כבר ברמה גבוהה יותר וקשות יותר לביצוע, אך כמובן שעם תרגול מספיק אפשר להגיע איתן גבוה מאוד. אבל קודם כל נבין למה בכלל אנו צריכים לעשות מדיטציה?

                                                      

בזמן מדיטציה המוח שלנו עובר מגלי בטא לגלי אלפא שזו רמה גבוהה יותר של תודעה.

ישנם זמנים שהמוח שלנו מגיע לגלי אלפא גם בלי שנתכוון, וזה כמה דקות אחרי שמתעוררים וכמה דקות לפני שנרדמים ,אבל אם נגלוש לשינה אז נעבור לגלי תטא ודלתא.

אם נרצה להגיע לגלי אלפא באופן מכוון , בשביל זה יש לנו את המדיטציה. מחקרים מלמדים אותנו שהאדם משתמש רק בין 3 ל 10 אחוז מהמוח שלו, והמדיטציה היא זו שיכולה לקשר אותנו אל ה90 אחוז הנוספים או לקשר אותנו אל המידע הרב שהמוח סופג במהלך חיינו ביום יום ושנשאר בתת המודע שלנו ושאין לנו גישה אליו.

המדיטציה התפתחה במשך ההיסטוריה בתרביות שונות בסין על ידי השליט פו הסי שחי ב2800 לפני הספירה, בהודו מוזכרים טכניקות עתיקות כגון ויג׳איה טנטרה, ליפנים יש את הקוג׳י אין וקוג׳י קירי שהשתמשו בהם הסמוראים ובמיוחד לוחמי הנינג׳ה (הקוג׳י קירי הם אחיזות ידיים תוך כדי מדיטציה שנועדה לפתח בלוחם יכולות רוחניות כגון לחזק כח של גוף ונפש, להזרים ולכוון את האנרגיה בגוף, רפואה, הרגשת הסכנה ועוד...) וכן במאגיה ההרמטית. מפתח ידוע נוסף למדיטציה הוא אושו. ביהדות לא מוזכרת המילה מדיטציה ,אבל הקבלה מבוססת על עבודה פנימית והמדיטציה הקבלית נקראה בשמות שונים כגון " התבוננות פנימית" או "כוונות" לפי הארי ,שלפיו התפילה היא בכלל מדיטציה. התירגולים הראשונים הקשורים למדיטציה שמוזכרים ביהדות הם תרגול זרימת האור של הרמחל ומדיטצית תיקון הנפש, שאנו מכוונים בה שאברי גופנו הם כיסא לאור הבורא בניקודים שונים. בחלק מהאמונות טוענים שבמדיטציה אנו מתבוננים פנימה ומתחברים אל הפנימיות שלנו, וחלק טוענים שאנו מתחברים אל תת המודע. יש הטוענים שמתחברים אל הנשמה או אל הבורא או בשמות שונים אפשר לומר אור אין סוף או אם תרצו אנרגיית היקום.

אז בעצם אמרנו שמדיטציה זו מטרה והכוונה היא שאנו רוצים לכוונן את המוח שלנו לדבר או לתדר מסויים ולא רק להירגע ,שזו האסוציציה הראשונה שקופצת לנו לראש , אלא גם לרפואה לפרנסה ובעצם לכוון את מוחנו לחזון שיש לנו על כל נושא שחשוב לנו.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה