Translate

Translate

Translate

יום שלישי, 14 בינואר 2014

שיער בריא

10 המזונות שכדאי לאכול בשביל שיער בריא


כדי לשפר את מצבו של שיער דליל, שברירי או סתם חסר ברק לא חייבים לפנות לפתרונות חיצוניים. הנה אסטרטגיה שונה לגמרי: איגוד הדיאטנים האמריקני פרסם את עשרת המזונות שעוזרים לגוף לייצר שיער עשיר. בראש הרשימה: סלמון וירקות ירוקים מאוד

בין אם נולדת עם שיער מבריק ושופע, או יבש, דהוי ושברירי, פעמים רבות מדי השיער לא נראה במיטבו. במקרים רבים הוא איבד את הברק, הצורה והחיוניות, או גרוע יותר - הוא הפך לדליל ושברירי, וניכר שהוא זקוק לטיפול אינטנסיבי יותר מזה שמוצרים חיצוניים יכולים לספק. זה בדיוק הזמן לטיפול לא קונבנציונלי לשיער, עליו ממליצים בחום מומחים מארגון הדיאטנים האמריקאי, שהמלצותיהם פורסמו במגזין האמריקאי "גוד האוסקיפינג".
 
מאכלים מעשירים.
מאכלים מעשירים. צילום: אימג'בנק, getty images

ההיגיון שעומד מאחורי הדיאטה פשוט וחכם: הגוף שלנו בונה את השיער בכל יום, ומדי חודש השיער צומח בס"מ אחד בממוצע. כדי להצמיח את השיער, הגוף זקוק לחומרים מסוימים. אם לא נעניק לו את מרכיבי התזונה החיוניים האלה, הוא ייאלץ לגדל שיער חלש, נוטה לנשירה, דהוי וחסר ברק. הנה עשרת המזונות החשובים ביותר להבראת השיער:

1. סלמון

דג הסלמון הוא כנראה המאכל שתורם הכי הרבה לשיער בריא, חזק ומבריק. הכל בזכות הכמות הגבוהה והזמינה של אומגה 3 , שתורמת ליצירת קרקפת בריאה, שהיא תנאי חובה ליצירת שיער בריא. חוסר באומגה 3 גורם לשיער להיות

דהוי. הסלמון מכיל גם ברזל, שחשוב מאוד נגד נשירת שיער, ו,B12- שחשוב לבריאות השיער. לצמחונים ולשונאי דגים מומלץ לשלב בתפריט בכל יום שתי כפות (לא יותר) של זרעי פשתן טחונים או תוסף תזונה מתאים.




2. ירקות בצבע ירוק כהה

תרד, ברוקולי, חסה ועלי סלק (מנגולד) הם מקור מעולה לוויטמינים A ו-C, וזה מה שהגוף צריך כדי לייצר סבום - החומר השומני המופרש על ידי זקיקי השיער, שמחסור בו גורם לשיער להיות חסר חיים. זהו הקונדישנר הטבעי של הגוף, שלא מומלץ לוותר עליו. ירקות בצבע ירוק כהה מספקים לגוף הרבה ברזל וסידן, שחיוניים גם הם לצמיחה בריאה של השיער.


3. שעועית

קטניות כמו שעועית ועדשים חייבות להיות חלק מהתפריט לשיפור השיער. לא זו בלבד שהן מספקות שפע של חלבונים לעידוד צמיחת השיער, הן מכילות ברזל, אבץ וביוטין. חוסר בביוטין גורם לשיער להיות שביר ודליל. בארגון הדיאטנים האמריקאי ממליצים על צריכה של 3 כוסות קטניות בשבוע, כדי לשפר את מצב השיער.

4. אגוזים

צריכה קבועה של אגוזים תעזור לגדל שיער מלא ברק. כדאי להעניק תשומת לב מיוחדת לאגוזי ברזיל, שעשירים במינרל סלניום, האחראי לקרקפת בריאה. גם לאגוזים אחרים יש יתרונות: אגוזי מלך מכילים אומגה 3, ואילו קשיו, פקאן ושקדים עשירים באבץ, החיוני למניעת נשירת שיער.

5. עוף והודו

מכילים חלבונים באיכות גבוהה מאוד, ולכן תורמים לצמיחה של שיער בריא. בלי אספקה שוטפת של חלבון איכותי, השיער הופך לשברירי ודליל, ועלול להלבין במהירות. בנוסף, עוף והודו מכילים ברזל שנספג בקלות. ואם אתם רוצים לגוון, דעו שבשר בקר וכבש מכילים אבץ רב.

6. ביצים

לביצים יצא שם רע בגלל הכולסטרול שבהן, אבל האמת היא שהן מכילות כל כך הרבה מרכיבי תזונה חיוניים, שלאנשים ללא בעיות בריאות מיוחדות לא כדאי לוותר על ביצה אחת ביום. ביצים הן המקור הטוב ביותר לחלבון איכותי, והן מכילות המון ביוטין ו-B12. כדי להעצים את תרומת הביצים לתזונה, כדאי להעדיף ביצים מועשרות באומגה 3.

7. דגנים מלאים

ההבדל בין דגנים מלאים למעובדים הוא עצום, בשל תכולת הוויטמינים והמינרלים שמצויים בקליפה והולכים לאיבוד בתהליך הקילוף. דגנים מלאים מכילים אבץ, ברזל וויטמינים מקבוצת B, שחיוניים לשיער. אבל הכוונה איננה לדגני בוקר עתירים בסוכר אלא לדגנים מלאים, כמו לחם מלא ודגני בוקר עם מעט סוכר וכמעט ללא עיבוד.

8. מוצרי חלב דל שומן

השיער שלנו זקוק לסידן, מינרל חיוני לצמיחת תקינה של השיער. הכי כדאי לאכול יוגורט (ללא סוכר) ו גביע קוטג' כארוחת ביניים בריאה ומשביעה. עוד יותר טוב: לשלב ביוגורט זרעי פשתן טחונים או אגוזים.

9. גזר

גזר עשיר בוויטמין A, שתורם לקרקפת בריאה. מומלץ לשלב עם הגזר קצת שומן, כדי שהוא ייספג היטב.
10.צדפות

נכון, הן לא כשרות, אבל מכילות כמות גדולה של אבץ, שהוא חיוני ביותר לשיער.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה