Translate

Translate

Translate

יום רביעי, 8 בינואר 2014

סושי מתכונים

מתכוני סושי

אחרי שמתגברים על החשש הראשוני והבלתי מוצדק, מגלים שבסך הכל לא מסובך להכין סושי בבית. כל מה שצריך זה חומרים בסיסיים טובים – אורז, חומץ אורז, אצות, ירקות טריים ודגים רעננים – וייצא לכם סושי מעולה.
הנה כמה מתכוני סושי שיעזרו לכם להתחיל את דרככם בעולם המאקי, הקונוסים והניגירי.

מתכון בסיסי לאורז סושי

האורז הוא המרכיב החשוב ביותר בסושי, וכדאי להיצמד להוראות כדי שייצא בדיוק כמו שצריך.
חומרים
1/3 1 כוסות אורז עגול
3/4 1 כוסות מים
4 כפות חומץ אורז יפני
2 כפות סוכר
1/4 כפית מלח
אופן ההכנה
מניחים את האורז במסננת, ושוטפים במים קרים עד שהמים הניגרים נראים נקיים ולא עכורים.
מעבירים את האורז לסיר ומוסיפים את המים. משאירים את האורז במים למשך חצי שעה לפני הבישול. לאחר חצי שעה, מבשלים על אש בינונית ומביאה לרתיחה. מנמיכים את הלהבה, מכסים, וממשיכים לבשל עוד רבע שעה. מסירים את הסיר מהאש ומשאירים מכוסה כרבע שעה.
מערבבים במחבת את החומץ, הסוכר והמלח. בוחשים ברציפות על אש קטנה עד שהסוכר נמס, ונמנעים מלהגיע לרתיחה. מסירים מהאש ומצננים.
מעבירים את האורז החם לקערה. מפרקים את הגושים ומפרידים את גרגרי האורז. לתוך הסיר יוצקים בהדרגה את תערובת החומץ, ובוחשים כך שהחומץ ייספג באורז. היזהרו שלא להרטיב את האורז יתר על המידה. עד זמן השימוש באורז רצוי להניח על הקערה מטלית נקייה, ולשמור אותו בטמפרטורת החדר.

מתכון סושי קליפורניה רול


מתכון לאחד הרולים הפופולריים בעולם. כדי ללמוד לגלגל רול סושי, מומלץ להציץ בסרטון הזה.
חומרים
1 כוס אורז סושי מוכן (ראו מתכון למעלה)
1/2 אבוקדו
4 מקלות סרטנים
1/2 מלפפון
1 דף אצת נורי
2 כפות מיונז
2 כפות שומשום
רוטב צ'ילי (אופציונלי)
אופן ההכנה
מקלפים את האבוקדו, וחותכים לפרוסות לאורך. את המלפפון חותכים לגפרורים. מפזרים את האורז על האצה, ועל האורז מפזרים את השומשום. מניחים את האצה על מחצלת הבמבוק, כשהאורז פונה אל המחצלת (זה רול אינסייד-אאוט). מניחים את מקלות הסרטנים, האבוקדו והמלפפון באמצע האצה. מורחים מעט מיונז מלמעלה. מגלגלים את הרול, פורסים ל-8 חתיכות ומגישים.

מתכון סושי צמחוני

חומרים
1 כוס אורז סושי מוכן
חומץ אורז
דפי אצות נורי
שומשום קלוי
ג'ינג'ר כבוש
ירקות
מלפפון חתוך לגפרורים
גזר חתוך לגפרורים
אבוקדו חתוך לפרוסות דקות
קישוא חתוך לגפרורים
בטטה מבושלת חתוכה לגפרורים
אופן ההכנה
מניחים ניילון נצמד על מחצלת הבמבוק. מניחים את האצה על המחצלת ומחליקים אותה. מניחים אורז על האצה ומשאירים רווח של כ-2 ס"מ בצד הקרוב אליכם. שכבת האורז צריכה להיות דקה. מוסיפים את האבוקדו, המלפפון, הבטטה, הגזר והקישוא. מגלגלים את הרול ופורסים ל-6 או 8 חתיכות.

מתכון טאמאגו


חומרים
2-3 ביצים
1 כף סוכר
1/2 כף רוטב סויה
1/2 כף חמאה
אופן ההכנה
טורפים את הביצים בקערה עד שהתערובת חלקה. מוסיפים את הסוכר והסויה ומערבבים עד שכל הגושים נעלמים. מחממים מחבת על אש בינונית וממיסים בה את החמאה. מפזרים את החמאה כך שתכסה את כל המחבת. מטגנים והופכים את החביתה כדי שתתבשל היטב מכל הכיוונים. מוציאים את הטאמאגו מהמחבת וחותכים לרצועות לפי הגדול הרצוי.

מתכון גונקנמאקי

חומרים
2 כוסות אורז סושי מוכן
4 דפי אצה נורי
1/2 קופסת תירס מתוק
3 כפות מיונז
1 כפית רוטב סויה
אופן ההכנה
מרטיבים את הידיים, לוקחים מעט אורז ומעצבים אותו בצורת אליפסה. מכינים אליפסות אורז על פי כמות הסועדים. חותכים את דפי הנורי לשניים ועוטפים את אליפסות האורז, כך שיוצרים מעין גדר מסביב לאורז. שולי האצה צריכים להיות גבוהים מהאורז. מצמידים בעדינות את הנורי לאורז. מערבבים את התירס, המיונז והסויה בקערה. מניחים מהתערובת בתוך "צינורות" האצה שנוצרו ומגישים.

מתכון סושי ריינבו רול


זהו בעצם קליפורניה רול עם פיסות דגים טריים מעליו.
חומרים
דג טונה טרי
סלמון
אינטיאס
1 כוס אורז סושי מוכן (ראו מתכון למעלה)
1/2 אבוקדו
4 מקלות סרטנים
1/2 מלפפון
1 דף אצת נורי
2 כפות מיונז
2 כפות שומשום
אופן ההכנה
מקלפים את האבוקדו, וחותכים לפרוסות לאורך. את המלפפון חותכים לגפרורים. מפזרים את האורז על האצה. מפזרים את השומשום. מניחים את האצה על מחצלת הבמבוק, כשהאורז פונה אל המחצלת. מוסיפים את מקלות הסרטנים, האבוקדו והמלפפון באמצע הנורי. מורחים מעט מיונז מלמעלה. פורסים את הדגים לפרוסות ומניחים על הרול, כשהדגים צמודים זה לזה. אפשר להוסיף גם אבוקדו.
מניחים ניילון נצמד על הרול, ולוחצים אותו היטב עם המחצלת. פורסים ל-6 פרוסות ומגישים.

מתכון טמפורה

חומרים
1 כוס מים קרים
1 ביצה
3/4 כוס קמח
1/8 כף סודה לשתייה
שמן לטיגון
חומרים שונים לטבילה בטמפורה: שרימפס, בצל, גזר, ברוקולי, פטריות וכו'
אופן ההכנה
מערבבים את המים והביצה בקערה. בקערה נפרדת מערבבים את הקמח והסודה. מוסיפים את הקמח המעורבב עם הסודה לקערה עם הביצה ומערבבים. זה בסדר אם התערובת מעט גושית. מכניסים את התערובת למקרר בזמן שמכינים את שאר המרכיבים. מנקים את השרימפס וחוצים כמה חריצים כדי שלא יתקפל בזמן הטיגון. חותכים את הירקות לגודל הרצוי.
מחממים שמן במחבת. השמן צריך להיות חם מאוד – לבדיקה, מטפטפים מעט מהטמפורה למחבת. אם היא מזנקת למעלה מיד, סימן שהשמן חם מספיק. טובלים את הירקות והשרימפס בתערובת ומכניסים למחבת. מטגנים עד שמשחים. מוציאים ומניחים על נייר סופג. מגישים חם.

מתכון סושי קריספי סלומון קונוס

חומרים
5 דפי אצות נורי
3 כוסות אורז סושי מוכן
מלפפון חתוך לגפרורים
4 כפיות סלמון סקין  פריך (קריספי)
8 פסי אבוקדו
מעט בצל ירוק קצוץ
אופן ההכנה
חותכים את דפי הנורי באלכסון כך שייווצרו שני משולשים מכל דף אצה. מניחים את משולש האצה על משטח יבש – חוד המשולש צריך לפנות אליכם. מניחים על השליש הקרוב אליכם מעט מלפפון, אבוקדו ומפזרים בצל ירוק קצוץ. המלפפון והאבוקדו צריכים לבלוט מעט מעבר לשטח האצה. מוסיפים אורז בכמות של ביצה ומניחים על האבוקדו והמלפפון. תופסים את חוד המשולש הקרוב אליכם ומגלגלים לצורת קונוס. מדביקים את החוד בעזרת מעט מים. מפזרים מלמעלה את הסלמון סקין ומגישים עם סויה ווסאבי.

מתכון סלמון סקין קריספי

חומרים
עור דג סלמון
2 כפות מלח
שמן לטיגון                                                           
2-3 כפות שמן שומשום
רוטב סויה
אופן ההכנה
חותכים את עור הסלמון לרצועות ברוחב כ-6 סנטימטר. מניחים את הרצועות בקערה עם המלח, מערבבים ומניחים בצד לרבע שעה. מוציאים את רצועות העור מהקערה, ומנגבים היטב בעזרת מגבת נייר. חשוב שהעור לא יהיה רטוב לפני הטיגון. מוסיפים את השמן לטיגון ואת שמן השומשום למחבת ומטגנים את רצועות הסלמון במשך כ-15 דקות. מוציאים ומניחים על מגבת נייר לספיגת השמן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה